Cele projektu

Dla nauczycieli:

  • Zwiększenie ich wiedzy i świadomości na temat podstawowych pojęć integracji społecznej oraz wykorzystanie działań związanych z integracją społeczną w trakcie i po zakończeniu projektu,
  • Wymiana pomysłów i działań związanych z integracją społeczną uczniów w różnych systemach edukacji dzięki współpracy międzynarodowej. międzynarodowej współpracy
  • Poprawa doświadczenia nauczycieli w tworzeniu środowisk edukacyjnych dla uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i uchodźców,
  • Przyzwyczajenie ich do nowych podejść w edukacji i rozwijanie umiejętności uczenia się przez całe życie, które mogą wykorzystać w działaniach edukacyjnych,
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się językami obcymi i korzystania z mediów oraz zwiększanie tolerancji i akceptacji dla nowych kultur,
  • Poprawa umiejętności korzystania z narzędzi Web2.0.

Dla uczniów:

  • pomoc w samorealizacji w społeczeństwie i rozpoznaniu własnego potencjału,
  • zwiększenie osiągnięć akademickich i motywacji za pomocą działań, które zintegrują ich ze środowiskiem szkolnym i zapobiegną przedwczesnemu kończeniu nauki,
  • rozwijanie zdolności poznawczych i osobistych uczniów (w tym uchodźców, uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji) poprzez działania społeczne, takie jak podejmowanie decyzji, podchodzenie do wydarzeń z różnych perspektyw, poczucie odpowiedzialności, cierpliwość i życzliwość,
  • zwiększenie tolerancji i akceptacji dla nowych kultur,
  • poznanie strasznych skutków rasizmu i dyskryminacji,
  • Poprawa umiejętności zarządzania, komunikacji i znajomości języków obcych, a także pracy w grupie, umiejętności ICT (narzędzia Web 2.0).

Dla szkół i innych społeczności:

  • zwiększenie możliwości i umiejętności zarządzania projektami instytucji uczestniczących w projekcie z partnerstwem ponadnarodowym, dodanie wymiaru UE do elementów lokalnych,
  • podniesienie świadomości całego społeczeństwa na temat integracji społecznej i różnorodności,
  • zwiększenie widoczności szkół i organizacji pozarządowych.

Oprócz rezultatów, takich jak logo, plakaty, raporty, wyniki ewaluacji i treści cyfrowe, które zostaną opracowane podczas działań projektowych końcowym rezultatem projektu będzie broszura z dobrymi praktykami na temat działań włączających, która zostanie opracowana w języku angielskim, a także we wszystkich językach partnerskich i dystrybuowana do innych szkół i organizacji lokalnych.

Ponieważ naszym głównym priorytetem jest „Integracja i różnorodność we wszystkich dziedzinach edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu„, będziemy wspierać wszystkich naszych uczniów bez względu na ich pochodzenie, różnice kulturowe, wiek, płeć, bariery ekonomiczne i/lub społeczne oraz doceniać wspólne wartości, które łączą nas jako Europejczyków.

Po drugie, „Rozwój kompetencji kluczowych” jest kolejnym priorytetem i w całym naszym projekcie będziemy wspierać rozwój kompetencji społecznych, kompetencji wielojęzycznych, kreatywności, kompetencji uczenia się i umiejętności korzystania z mediów.

Szkolenia będą prowadzone dla nauczycieli podczas LTTA, a nauczyciele będą je rozpowszechniać w swoich szkołach, ponieważ skupiamy się na priorytecie horyzontalnym: „Wspieranie nauczycieli, dyrektorów szkół i innych zawodów związanych z nauczaniem„.