Dla nauczycieli:
- Zwiększenie ich wiedzy i świadomości na temat podstawowych pojęć integracji społecznej oraz wykorzystanie działań związanych z integracją społeczną w trakcie i po zakończeniu projektu,
- Wymiana pomysłów i działań związanych z integracją społeczną uczniów w różnych systemach edukacji dzięki współpracy międzynarodowej. międzynarodowej współpracy
- Poprawa doświadczenia nauczycieli w tworzeniu środowisk edukacyjnych dla uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i uchodźców,
- Przyzwyczajenie ich do nowych podejść w edukacji i rozwijanie umiejętności uczenia się przez całe życie, które mogą wykorzystać w działaniach edukacyjnych,
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się językami obcymi i korzystania z mediów oraz zwiększanie tolerancji i akceptacji dla nowych kultur,
- Poprawa umiejętności korzystania z narzędzi Web2.0.
Dla uczniów:
- pomoc w samorealizacji w społeczeństwie i rozpoznaniu własnego potencjału,
- zwiększenie osiągnięć akademickich i motywacji za pomocą działań, które zintegrują ich ze środowiskiem szkolnym i zapobiegną przedwczesnemu kończeniu nauki,
- rozwijanie zdolności poznawczych i osobistych uczniów (w tym uchodźców, uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji) poprzez działania społeczne, takie jak podejmowanie decyzji, podchodzenie do wydarzeń z różnych perspektyw, poczucie odpowiedzialności, cierpliwość i życzliwość,
- zwiększenie tolerancji i akceptacji dla nowych kultur,
- poznanie strasznych skutków rasizmu i dyskryminacji,
- Poprawa umiejętności zarządzania, komunikacji i znajomości języków obcych, a także pracy w grupie, umiejętności ICT (narzędzia Web 2.0).
Dla szkół i innych społeczności:
- zwiększenie możliwości i umiejętności zarządzania projektami instytucji uczestniczących w projekcie z partnerstwem ponadnarodowym, dodanie wymiaru UE do elementów lokalnych,
- podniesienie świadomości całego społeczeństwa na temat integracji społecznej i różnorodności,
- zwiększenie widoczności szkół i organizacji pozarządowych.
Oprócz rezultatów, takich jak logo, plakaty, raporty, wyniki ewaluacji i treści cyfrowe, które zostaną opracowane podczas działań projektowych końcowym rezultatem projektu będzie broszura z dobrymi praktykami na temat działań włączających, która zostanie opracowana w języku angielskim, a także we wszystkich językach partnerskich i dystrybuowana do innych szkół i organizacji lokalnych.
Ponieważ naszym głównym priorytetem jest „Integracja i różnorodność we wszystkich dziedzinach edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu„, będziemy wspierać wszystkich naszych uczniów bez względu na ich pochodzenie, różnice kulturowe, wiek, płeć, bariery ekonomiczne i/lub społeczne oraz doceniać wspólne wartości, które łączą nas jako Europejczyków.
Po drugie, „Rozwój kompetencji kluczowych” jest kolejnym priorytetem i w całym naszym projekcie będziemy wspierać rozwój kompetencji społecznych, kompetencji wielojęzycznych, kreatywności, kompetencji uczenia się i umiejętności korzystania z mediów.
Szkolenia będą prowadzone dla nauczycieli podczas LTTA, a nauczyciele będą je rozpowszechniać w swoich szkołach, ponieważ skupiamy się na priorytecie horyzontalnym: „Wspieranie nauczycieli, dyrektorów szkół i innych zawodów związanych z nauczaniem„.